Firuzee bloguje

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Borelióza

... je potvorská choroba

    Borelióza je veľmi zvláštna choroba. Ak o kliešťa, ktorý bol taký "milý", že vám ju "láskavo požičal", na svojom tele priamo "nezakopnete", máte len veľmi malú šancu zistiť, že vás táto choroba "poctila" svojou prítomnosťou. 

    Potvorské je na nej napríklad to, že sa prejavuje množstvom príznakov, ktoré by ste zaradili ku všetkým možným ochoreniam, len k borelióze na prvýkrát určite nie. Typické sú napr. bolesti svalov, kĺbov, horúčka, únava... Vraj by sa mala objaviť aj veľká (10-15 cm) červená vyrážka. Neliečené ochorenie môže prejsť do chronického štádia s postihnutím srdcového svalu a nervového systému ...  viac na www.borelioza.sk

    Keďže mám s touto "úžasnou" chorobou osobnú skúsenosť, môžem povedať, že som nemala žiadny z bežných príznakov, diagnostikovaná mi bola vlastne takmer náhodou, na základe na prvý pohľad absolútne nesúvisiaceho prejavu. Tým prejavom bol dosť brutálny zápal oka, spadajúci pod odborné termíny ako "uveitída",  "iridocyklitída" a najlepší bol "bližšie nešpecifikované zápalové ochorenie oka"...

    V nemocnici som stretla hneď niekoľko zaujímavých ľudí, niektorým z nich zistili boreliu tiež len náhodou... Jeden "kolega" mal dokonca dve rôzne boreliózy naraz - vraj "starú" a "novú"... 

    Btw, na margo nášho zdravotníctva: Zistila som, že aj po prepustení z nemocnice sa treba zaujímať o vyšetrenia, ktoré mi tam robili, ak ich výsledky nestihli doraziť do môjho odchodu. Lebo nech by mal človek snáď akékoľvek ochorenie, výsledky mu domov nepošlú, len si ich pekne zarchivujú, bez ohľadu na chorobu, na ktorú tie výsledky upozorňujú... Tak som až po roku na opätovnom vyšetrení po opakovanom brutus-zápale oka zistila, že mám nejakú boreliózu, a až potom ma mohli opäť (lebo v jeden rok mi liečili len ten zápal) šupnúť do nemocnice a začať ju konečne liečiť...


... my life | stály odkaz

Komentáre

  1. viem o com hovoris
    Ja mam take "dobre" koleno. Uz som asi o nom pisal par veci vo svojom blogu. Niekolko urazov, ktore sa na nom podpisali, dorazila prave borelioza. Ja som mal "stastie" a mal som cervenu celu nohu. Od zhora az dole. Ta potvora si u mna posedela par mesiacov. Snad uz ju nemam, lebo lieci sa to antibiotikami. Tie som poctivo zobral (i ked som z toho bol este viac chory, bral som ich totiz asi po 6 rokoch a odvtedy uz zase nie, teda tiez asi 6 rokov). Ani mi nerobili ziadne vysetrenia, lebo priznak bol dost jasny. Na kontrolu som uz nebol. Snad som sa tej mrchy zbavil. Nechala mi jeden darcek: vyskakujuce koleno. Presne to moje dokalicene koleno bolo cielom darujuceho kliesta. Presne pod koleno sa mi prisal...

    Co uz, prajem Ti, aby si nemala ziadne nasledky a bud zdrava... :)

    Robo
    publikované: 13.12.2005 01:29:15 | autor: wa (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Dakujem
    ..za nazor, ja som vlastne mala stastie, zatial nemam ziadne nasledky, v marci idem na kontrolne vysetrenie. Predtym ako mi b. zistili, mala som ju urcite aspon rok, mala som len tu smolu, ze som ziadneho kliesta nenasla... Aj ja Tebe prajem vela zdravia, v ramci moznosti, a aby si uz boreliozu ani dalsie choroby nikdy nechytil.

    Zuzana
    publikované: 13.12.2005 06:51:13 | autor: Firuzee (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. sprava
    som jakub a mam este len 21 no tiez mam boreliozu a zvysene protilatky ImG no a ziadnu skvrnu som nespozoroval,ale zato som musel pred dvomi rokmi skoncit s futbalom uz mi davali dvoje antibiotika a nic dako si s tym nevedia rady, mal by som s tym zajst na infekcne oddelenie v inom meste..?
    publikované: 07.04.2006 03:01:27 | autor: jakub (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Jakub,
    ja mam 22, tiez som nemala ziadnu skvrnu, snad by som si ju vsimla, ked uz kliesta nie... Neviem, ci Ti pomoze zmena lekara, skusit to vsak mozes. Ja som mala len jedny antibiotika (po prepusteni z nemocnice), pri jesennej kontrole som mala polovicne mnozstvo protilatok, pri tej poslednej v marci zas dvojnasobne... V ktorom meste sa liecis? A akym sposobom sa u Teba b. prejavila?

    Zuzana
    publikované: 07.04.2006 18:32:12 | autor: firuzee (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. aj ja to mam
    prave vcera mi potvrdili ze mam boreliozu. som to tusila, len som to nechcela mat iste:( no zdravy rozum predsa len zvitazil a sla som na infekcne. Mam mierny zapal oka, ktory som si, ale do suvislosti so skvrnou nedavala, napriek tomu to len potvrdzuje boreliozu:(( u kazdeho je to vask individualne. Mozem sa spytat, ako dlho sa to lieci? da sa to vyliecit uplne?
    publikované: 19.08.2006 13:04:26 | autor: Stela (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Ahoj Stela
    ja som bola v nemocnici 2,5 tyzdna, potom som este 10 dni brala tabletky. Malo by sa to liecit asi mesiac. Chodim na kontroly raz za pol roka, raz je hladina protilatok znizena, raz zvysena... Vyliecit sa vraj da, problem je len v tom, ze ju mozes zase dostat, ani nevies ako... Vela stastia!!! :))
    publikované: 23.08.2006 09:27:13 | autor: Firuzee (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Tiež som to chytil
    Ahojte, ja som si kliešťa nevyšimol, iné príznaky som nemal, iba veľký červený flak s priemerom asi 12 cm. Momentálne to liečim pomocou Doxybene 2x200mg denne, spolu to bude 66 dni (15 ma ešte čaká), prvých 23 dní bola dávka nižšia.
    Jakub, tebe odporúčam navštíviť www.borelioza.sk a www.borelioza.cz a tam sa poinformovať.
    Keby dačo, píšte mi na mail.
    Vyliečiť sa možno dá, možno nie. Krvné testy nie sú smerodajné. Po dobratí antibiotík treba počkať min. 6 týždňov, inak budú falošne negatívne.
    Miro
    publikované: 11.08.2007 15:03:56 | autor: Miroslav (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. PRIVITAJTE MA V KLUBE:=/
    AJ JA SOM SO OBJAVILA NA NOHE CERVENY OHRANICENY FLAK,TAK SOM S TYM BOLA U LEKARA DNES.HNED SOM ZACALA HLADAT NA NETE NIECO O BORELIOZE,A TAK SOM NASLA AJ TUTO DEBATU.SOM PREKVAPENA Z TOHO,JAK DLHO BERIETE ANTIBIOTIKA,LEBO MNE DR. PREDPISAL ANTIBIOTIKA,ALE MAM ICH BRAT LEN 5 DNI A O DALSI TYZDEN MAM PRIST NA KONTROLU.
    publikované: 15.08.2007 12:03:25 | autor: MATA (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. borelioza
    mne pred mesiacom zistili ze mam boreliozu.Ani ja som tomu neverila pretoze ani nahodou nepamatam na to aby som mala kliesta.Rok ma trapila chrbtica mala som velke bolesti a boleli ma aj nohy.Chodila som s tym dlho na ortopediu a az po roku po velkych krvnych testoch mi zistili ze mam boreliozu.Brala som mesiac antibiotika a teraz mi povedali ze ju uz nemám a ze mam prist o 3 mesiace na dalsi odber.Vobec tomu neverim,myslim si ze dnesni lekari nemaju ani potuchy o nejakej chorobe a hlavne ti nasi slovenski lekari.Neviem co bude dalej som zvedava co mi zistia na dalsom odbere.Mozno zase nieco nove nieco zaujimave.
    publikované: 15.08.2007 17:33:40 | autor: viktoria (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. PRE VIKTORIU
    AHOJ,
    KED SI DOBRALA ANTIBIOTIKA,TAK TI VZALI KRV?ZA AKY CAS BOLI HOTOVE VYSLEDKY?
    NEMATE NIEKTO SKUSENOST S VYBAVOVANIM ZDRAVOTNEHO PREUKAZU,KED MA CLOVEK BORELIOZU.OD SEPTEMBRA MAM ZACAT PRACOVAT V JASLIACH,A PRETO HO POTREBUJEM VYBAVIT.MOZEM TAM VOBEC ROBIT,KED MAM BORELIOZU?HADAM ANO,VED TO SA NEDA PRENIEST S CLOVEKA NA CLOVEKA,ZE?
    publikované: 17.08.2007 09:43:47 | autor: MATA (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. AHOJTE VŠETCI :))
    MIROSLAV: Ty si mal aspoň to "šťastie", že si si našiel červený fľak... Ja som lieky až tak dlho nebrala, a neboli to ani presne tie, čo máš Ty. Doteraz chodím tak raz za pol roka na kontrolný odber krvi, v poslednej dobe mávam väčšinou hraničné výsledky...
    VIKTÓRIA: Práve tie bolesti chrbtice a kĺbov sú jedny z typických príznakov boreliózy (lenže bohužiaľ nielen jej). O tri mesiace možno budeš mať výsledky zase dobré alebo ako ja, zase vysokú hladinu protilátok... U mňa sa to striedalo, momentálne mám celkom dobré výsledky, len netuším, dokedy budem musieť chodiť na kontrolné odbery... Akoby to nestačilo, chodím už aj na imunológiu, keďže môj slávny zápal oka sa mi stále z času na čas objavuje, poslala ma očná aj tam - a zistili mi oslabenú bunkovú imunitu, iné nič, žiadne alergie, takže teraz chodím každé tri týždne na injekciu, a som veľmi zvedavá, či sa to vôbec zlepší...
    MATA: BTW tie jasle: Myslím, že by to nemalo byť prekážkou, aj keď ktovie, po prečítaní zopár diskusných príspevkov: http://www.borelioza.cz/cs/diskusni_forum/?lsn=20&fsid=2&search_text=&fdid=810&flt=0 ...

    Veľa zdravia všetkým!
    publikované: 17.08.2007 13:02:01 | autor: Firuzee (e-mail, web, autorizovaný)
  12. AHOJTE
    PRECITALA SOM SI TO,A FAKT NEVIEM,CO SI MAM MYSLIET.ZDA SA MI TROCHU PRITIAHNUTE ZA VLASY,ABY SA BORELIOZA PRENASALA Z CLOVEKA NA CLOVEKA POHL. STYKOM:=//
    ALE TAKY PRENOS V JASLIACH NEHROZI:=)))
    publikované: 20.08.2007 14:30:17 | autor: MATA (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. AHOJTE
    TAK SOM DNES BOLA U OBVODNEHO NA KONTROLE,FLAK MI ZMIZOL,ALE POSLAL MA NA INFEKCNE.
    NA TOM INFEKCNOM MI ZOBERIE LEN KRV?ALEBO AKE VYSETRENIA SA TAM ROBIA?NEMOZE MA TAM HNED NECHAT,ZE??
    A S TYMI JASLAMI PROBLEM NENI,V POHODE SI IDEM UROBIT ZDR.PREUKAZ.
    LEN NEVIEM AKO PREZIJEM SNIMOK PLUC.NA RENTGENE ROBI TAKY TRAPKO,VYZERA JAK KRTKO A V KUSE SA USMIEVA.AK SA OPOVAZI VYSKERIT KED PREDSTUPIM PRED NEHO DO POL PASA NAHA,BUDU MU MUSIET PO MOJOM ZASAHU VYROVNAVAT NOS.
    publikované: 24.08.2007 14:23:17 | autor: MATA (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Mozno ju mam aj ja
    Ahojte vsetci!Ja to nemam este potvrdene,ale asi ju mam tiez!Nemala som ziaden flak,len horusky okolo 37.2,boleli ma kolena,klby,hlava,sija a vsetko.Na infekcnom mi dali antibiotika Zinnat,trosku to ustupilo,ale nezmizlo.Citam,ze niektory sa liecili aj 6tyzdnov,takze mam dlhu cestu pred sebou.Dufam,ze vysledky krvnych testov budu skoro,chcem vediet na com som!Lumbalku VAM nerobili?Nemate skusenost
    publikované: 08.09.2007 21:46:06 | autor: Katarina (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. AHOJ
    TO SU ASI TI STASTNEJSI,CO SA LIECIA LEN 6 TYZDNOV:´=))))
    publikované: 13.09.2007 21:53:23 | autor: MATA (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. tiež to mam:(
    nes som bola v nemocnici a zistili mi b. pretože som mala velky červeny flak na kolene asi s priemerom 20cm mala som ten flak tam kde som mala aj klišta klišta som mala v juni a asi pred d vomi tyždnami sa mi objavil flak ktory sa zvačšoval neviem čis a vyliečim a cem to vediet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ako sa to lieči a ake su nasledky??napište prosim na moj mail!!pjosim liečim sa antibiotikami! a BOJIM SA všetkym ma prajem uzdravenie!!!!!!
    publikované: 01.10.2007 14:04:26 | autor: niky (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. zdravim
    Mata: hned si Ta tam iste nenecha, najprv vysledky :). iba krvne vysetrenia, pokial viem, sa robia. mne snimku pluc robila nastastie zena.

    Katarina: to fakt vyzera na borelku :-(. vysetrenia krvi - kontrolne, sa robia dlhsie, kazdy pol rok zhruba... lumbalku nastastie nie, brr !!!

    Niky: vyliecit by sa malo dat, nasledky nemusis mat ziadne, ak nie si v pokrocilom stadiu...
    publikované: 01.10.2007 14:25:53 | autor: Firuzee (e-mail, web, autorizovaný)
  18. este raz Niky
    prepac, nedala si tam svoj e-mail, tak nemozem odpovedat na mail :-(
    publikované: 01.10.2007 14:28:04 | autor: Firuzee (e-mail, web, autorizovaný)
  19. prosba o radu pre Dominiku
    Moze pacient s boreliozou nakazit aj svoju manzelku ?
    Nemoze sa nakaza sirit aj pohlavym stykom ?
    Vopred dakuijem
    Dominika
    publikované: 09.10.2007 12:39:52 | autor: Viera (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. AHOJTE
    ZDRAVIM STARYCH AJ NOVYCH SPOLUPACIENTOV:))))
    dNES MI NA INFEKCNOM 1x BRALI KRV A BOLA SOM PREKVAPENA,KED DR. POVEDALA,ZE VYSLEDOK BUDE AZ O MESIAC!TO VZDY TAK DLHO TRVA?:o
    OTRASNE MA BOLIA LAKTE A KOLENA,DR. POVEDALA,ZE AK MA TO DO MESIACA NEPRESTANE BOLIET,POSLE MA NA REUMATOLOGIU.TO AKOZE Z BORELIOZY MOZEM DOSTAT REUMU??VSAK TO ANI MOJA 77r STARKA NEMA REUMU!
    publikované: 11.10.2007 20:47:42 | autor: MATA (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. :o)
    no dík ľudia.. tak sa mám na čo tešiť aj ja? v piatok idem na krv. Mala som kliešťa pred 2 týždňami. No okrem príznakov ako bolesti svalov a chrbta, som žiadny fľak tiež nemala.. pre istotu som však šla k lekárke.. takže tiež sa môžem "tešiť" na diagnózu? Keď som lekárke povedala o bolestiach, a že som mala kliešťa, hneď mi dávala antibiotika, ani sa nepozrela, či to nemôže byť chrípka.. :-/ uff.. tož, ťažká to situácia.. toho kliešťa som mala prisatého max 5 hodín, no myslím, že ani toľko nie.. je možné, že aj tak preniesol na mňa niečo? sakra sakra.. :-/
    publikované: 24.10.2007 14:24:06 | autor: Slávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. :))))
    AK ESTE UZIVAS ANTIBIOTIKA,TAK SA MI ZDA ZE ODBER KRVI JE ZBYTOCNY,LEBO VYSLEDKY MOZU BYT SKRESLENE.ALE MOZNO SA MYLIM.JA SOM BOLA NA KRV AZ MESIAC PO TOM,CO SOM DOBRALA 3 DAVKU ANTIBIOTIK.A KLIESTA SOM MALA TIEZ LEN PAR HODIN.
    publikované: 27.10.2007 17:16:06 | autor: MATA (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. :o))
    no MATA, tak si ma potešila.. :o)) To akože teraz aby som sa nespoliehala na výsledky krvi, hej? ;o)) supeeeeer.. Achjo. Mne už je z toho do smiechu normálne. Výsledky by som mala mať už zajtra, alebo v utorok. Aj to ma tam šokovali, lebo lkeárka povedala 5-10 dní, a baba na odbere povedala, že už v pondelok-utorok.. a to som bola len v piatok na odber. Tak som včul zvedavá.. :) a hej, brala som ešte antibio, ale snáď to tá dora doktorka vie, že by to mohlo ovplyvniť výsledky..
    publikované: 28.10.2007 09:49:17 | autor: Slávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. heeeej
    volala som na mikrobiologiu, vraj sú výsledky negatiiiivne... :o))) takže asi to nemám, hej? /dúfam/
    publikované: 30.10.2007 08:41:34 | autor: Slávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. NEVIEM
    Mne dr. povedala,ze nema zmysel brat krv,pokial beriem antibiotika,lebo vysledky mozu byt skreslene.Opytaj sa na to radsej svojej dr.
    publikované: 31.10.2007 08:16:37 | autor: MATA (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. ehmm..
    pýtala som sa lekárky, a tá povedala, že určite to nemá žiadny vplyv na tie výsledky, či som brala lieky, alebo nie.. tak teraz neviem.. v piatok idem na ukončenie PNky, tak sa spýtam ece raz.. povedala mi, že ale o pol roka bude potrebné ešte raz to skontrolovať.. hmm..
    publikované: 31.10.2007 11:58:34 | autor: Slávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Slávka:
    ano, bude to treba skontrolovat o pol roka, ja chodim na kontroly uz vyse dva roky, tak zhruba kazdy polrok... takze tak, sa na to priprav :-)
    publikované: 31.10.2007 15:28:27 | autor: firuzee (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. firuzee:
    :o)) díky.. ale budem tam musieť chodievať aj keď som ju akože nemala? Len ma proste to sviňa kliešťa ďoblo.. :)
    publikované: 31.10.2007 16:55:03 | autor: Slávka (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. ?
    Poradte:Citala som,ze neliecena borelioza sposobuje bolest klbov.Ja mam za sebou 3 kury antibiotikami a klby ma bolia otrasne.To znamena,ze aj napriek liecbe tu boreliozu este mam?Alebo ju uz nemam a bolest klbov mi zostane do konca zivota ako "pamiatka" na boreliozu?
    publikované: 01.11.2007 15:06:47 | autor: MATA (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Borelioza - choroba nieuleczalna
    Hi All from Poland
    publikované: 03.11.2007 08:12:01 | autor: Frycek (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Neliecena borelioza
    Nazdar vsetci chcel by som sa spytat ako je to stou neliecenov boreliozov, lebo mna kusol kliest pred asi dvoma rokmi a mal som aj cerveny flak ale nic som si s toho nerobil az dnes som zitil ze mam boreliozu kvoli tomu ze mam zapalene koleno a nevedelo sa z coho. pls poradte ake to moze mat nasledky?
    publikované: 19.11.2007 17:41:19 | autor: Patrik (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Má niekto riešenie - hľadám pomoc!
    Moja priateľka Janka má boreliózu už asi 3 roky a má stavy ako eky mala multyplex sklerózu.. Skoro ochrnula. Je to mladé života schopné dievča s mladou rodinou. Už 3 roky nepozná nič iné než antibiotika a infekčné oddelenie rôzných nemocníc. Až viete o niekom alebo o niečom čo by jej pomohlo napíšte mi,budem vďačná. Prajem Vám všetkým aby sa to pre Vás všetkých dobré skončilo a keď sa dá aby ste sa z toho rýchlo dostali. Veľa Zdravia praje Marika.
    publikované: 26.02.2008 13:12:28 | autor: Marika (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. :-/
    To som rada, ze som nasla taku debatu! Ja som sa uz na boreliozu liecila 2x, raz som mala ten cerveny flak, potom zapal"ocnej spojivky" ako to diagnostikovali, a o rok zas velky flak, tentokrat hnedy a skoro neviditelny, len akoby opalene slnkom-ale v zime pod dzinsami:-)Brala som antibiotika 3tyzdne, potom Draciu krv cele 2 davky a po polrocnej kontrole mi v testoch zistili z povodnych 120 jednotiek ustup na 50, a vraj to uz je definitivne, ze uz sa to dalej nelieci! Som z toho poriadne nervozna! Mate s tym dajake skusenosti? Da sa to odburat uplne na nulu?
    publikované: 03.06.2008 12:40:36 | autor: edita (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. tak sa vitam v klube
    Citam vas a az mi je z toho smiesno. Takze sa to neda vzdy uplne vyliecit? Z toho co tu citam, vo vacsine pripadov asi nie. Ja som mala kliestaka pred 2 tyzdnami a dneska som si vsimla flak. Inak je pravda ze som pocitovala poslednych par dni atypicku unavu a motala sa mi hlava, no pripisovala som to preddovolenkovemu prepracovanemu stavu. Mne testy nerobila. Pozrela flak, povedala ze to bude urcite borelioza apredpisala m antibiotika. Ale mate skusenosti? Ked sa to podchyti po dvoch tyzdnoch po ustipnuti, da sa to vyliecit 21 dnovym uzivanim antibiotik? Dakujem...
    publikované: 15.06.2008 20:37:25 | autor: Radka (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. vie mi niekto poradiť?
    môj problém začal vysokým tlakom z ničoho nič som začala mať vysoký krvný tlak šušťalo mi v ušiach , mala som závraty a pociťovala som únavu a zvláštne stavy úzkosti liečila som sa šesť týždňov na vyčerpanosť po čase sa tlak upravil ale všetko ostatné ostalo naviac sa pridružili neznesiteľné bolesti celého tela ako pri chrípke občas mi tŕpne tvár mám pocit mravčenia akoby slabé pichanie ihlami kliešťa som nikdy nemala ale asi pred rokom ma niečo poštípalo na krk mala som asi mesiac červený fľak ktorý sa zmenšil ale ešte stále ho mám asi 3mm veľký môže sa takto prejavovať borelioza?
    publikované: 23.06.2008 13:25:48 | autor: zuzana (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. Pre RADKU:
    Asi máš pravdu, nie vždy sa to dá vyliečiť... Myslím, že v Tvojom prípade by nemal byť problém, ale ohľadom dĺžky liečenia, antibiotiká budeš brať možno len tie tri týždne, ale na kontroly budeš chodiť určite dlhšie, kontrolné odbery tak raz za pol roka, na otestovanie hladiny protilátok...
    publikované: 24.06.2008 16:25:37 | autor: Firuzee (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Pre Zuzanu:
    Neviem ako tlak, ale stavy únavy a vyčerpanosti patria k príznakom boreliózy... Myslím, že by bolo vhodné zveriť sa lekárovi s podozrením na boreliózu, nech spravia testy. Želám skoré uzdravenie, Tebe i všetkým, ktorých trápia takéto a podobné problémy.
    publikované: 24.06.2008 16:32:30 | autor: Firuzee (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Firuzee
    Ahojky, dakujem ukludnila si ma. No uvidime. Este tyzden budem zobat tabletky. Potom po mesiaci mi spravia krv a dam vediet co a ako, ale myslim tiez ze by to mohlo byt ok. Aj tie ATB znasam celkom dobre. Hlavne sa snazim to nejak nevnimat no. Ved naco plakat nad rozliatym mliekom. Ale aby toho nebolo malo, v tomto obdobi som mala byt preockovana proti encefalitide.,..co samozrejme teraz neprichadza do uvahy. No ked sa dari, tak sa dari :-)
    publikované: 30.06.2008 11:05:08 | autor: Radka (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Ahoj
    Ja mam typicke priznaky,skvrnu, lamavost kosti,unavu,ale nijak ma to neobmedzuje.Nie je to take strasne,este len cakam na vysledky,Beriem Somamed zatial a cakam,lenze o nieco vyse mesiac mam naplanovany 6dnovy vylet v prirode.Mozno je to z mojej strany nezodpovedne,ale velmi by som chcela ist.Ked sa nebudem citit horsie,tak by som to nechcela zrusit s tym ze pouzijem vsetky mozne prevencie proti dalsiemu postipaniu,repelenty a tak.Co si myslite mam ist alebo nie?
    publikované: 06.07.2008 00:06:59 | autor: Monika (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. pre Moniku
    Liecit to liecis a neumieras, tak chod. Predsa neprestanes preto zit. Staci ked budes proste opatrna na seba... A nesprav tu blbost ako ja, ked som sla na chatu a zabudla som si ATB doma, skoro ma porazilo, tak som sa musela vratit asi 100 km, bo bol problem to vyskemrat v lekarni :-D
    publikované: 14.07.2008 10:02:38 | autor: Radka (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. KLIEST
    MALA SOM ASI PRED TYZDNOM KLIESTA;A OSTAL MI MALI CERVENI FLAK,mozem mat boreliozu;mam ist k doktorivi priznaky zatial nemam...mozem mat boreliozu bojim sa do kedy sa to musi zsitit..poradte prosim dakujme
    publikované: 15.07.2008 13:10:32 | autor: VLADMIRA (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. TO VLADIMIRA
    Radšej choď a daj si spraviť vyšetrenie, aspoň budeš vedieť, na čom si... Choď k obvodnej, povedz čo a ako, a vypýtaj si výmenný lístok na vyšetrenie na infekčné oddelenie. Ak je lekárka rozumná, nevidím problém, aby Ti ho nevypísala... Veľa zdravia a šťastia!
    publikované: 07.08.2008 20:10:14 | autor: Firuzee (e-mail, web, autorizovaný)
  43. Potvora jedna
    Takze po krvnom pretestovani nemam nic moc vysledky a potvrdili mi tu mrchu hnusnu. Su tam hodnoty "na hrane" takze za mesiac idem znova na krv a som zvedava co potom ma bude cakat... Svina jedna, ja ze zmizne hnet po prvej liecbe... :-(
    publikované: 12.08.2008 10:50:26 | autor: Radka (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. jupííííííííííííííííí
    negativne, dakujem vsetkym pritomnym za informaccie a podporu. Drzte sa a hadam sa toho aj vy coskoro zbavite.
    publikované: 20.09.2008 15:33:31 | autor: Radka (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. neliečená borelióza
    Pozdravujem všetkých.Moja cesta k diagnóze trvala 10 rokov Najskôr ma liečil reumatológ potom neurológ a keď mi lekár odborník povedal, že už nemá čo na mne liečiť, tak som si sám pýtal urobiť testy na borélie a diagnóza bola jasná. Takýto odborníci sú naši lekári. Moje príznaky. Bolesti zápästí, lakťov ,ramenných kĺbov, kolien , drobných priehlavkových kostičiek a hlavne svalových úponov, ďalej zápal očných spojiviek, tŕpnutie šije, postih tvárových nervov. Liečba bla 28 dní kryštalický penicilín do žily. Rok po liečbe mi bolo dobre. Postupom času sa príznaky začali vracať,neboli už však také rozsiahle. Dnes chodím na kontrolné vyšetrenia, ale nemám už dôveru v reči lekára. Tvrdí mi že je všetko v poriadku. Preto všetkým odporúčam neprijímať fakty pasívne , obrátiť sa na viacerých odborníkov.Len na okraj , nemám to od kliešťa a nikdy som nemal príznačnú škvrnu na koži.
    publikované: 11.03.2009 19:18:29 | autor: miro janota (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. Ahoj vospolok
    Ahojte, mne sa skvrna objavila asi dva mesiace po ustipnuti kliestom, ale necitil som sa zle, bral som 28 dni tusim Doxybene a bol som tom, ze je to uz OK, po 3 mesiacoch som bol na kontrolny odber a ked som tam pred tyzdnom volal tak sa ma len spytali, ze kedy dojdem - este tam tie protilatky su a ze tam nemali byt:( Takze buduci tyzden idem a najradsej by som uz do seba znova pchal antibio, lebo pomaly uz na sebe badam vseky priznaky - i ked asi vsugerovane, lebo kym som si myslel ze to je uzprec tak som bol uplne OK. Aj tak sa teraz bojim, ze co somnou bude ak tu svinu z krvi nedostanem. A v kazdom pripade dik za vsetky prispevky - clovek aspon vie, ze v tom nie je sam
    publikované: 30.03.2009 23:08:04 | autor: Jaro (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. b
    Osobne som toho kliešťa nevidela, ale možno bol len nevychovaný a bez pozdravu zmizol. Únavu a horúčky tiež nemám ale objavila sami hrča na zápästí ako po presilení potom mi opuchla dlaň a o deň neskôr členok . Lekár mi robil odbery, výsledky budú až o týždeň, medzitým beriem Doxybene 2x100mg. Teraz ruka je na tom lepšie noha horšie , opuchnuté celé chodidlo, prsty, nič si neobujerm, pod kolenom som mala pretrhané väzivo , to napadlo tiež, je to opuchnuté , červené a príšerne to bolí. Či je to b. dozviem sa až o pár dní. Ale lekár tvrdí, že o týždeň už pôjdem do práce, zatiaľ ma k odborníkovi neposlal.
    publikované: 23.07.2009 22:16:45 | autor: eva (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. ahoj eva,
    áno, kliešť mohol zmiznúť aj bez pozdravu, ale tie príznaky, čo si popísala, patria podľa toho, čo som doteraz počula, pod boreliózu :((, takže držím palce, aby to tak nebolo, hoci sa skôr obávam, že to bude pozitívne :((... drž sa, a daj vedieť, aké sú výsledky, ďakujem. zuzana
    publikované: 25.07.2009 23:56:47 | autor: firuzee (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. ahoj eva,
    áno, kliešť mohol zmiznúť aj bez pozdravu, ale tie príznaky, čo si popísala, patria podľa toho, čo som doteraz počula, pod boreliózu :((, takže držím palce, aby to tak nebolo, hoci sa skôr obávam, že to bude pozitívne :((... drž sa, a daj vedieť, aké sú výsledky, ďakujem. zuzana
    publikované: 26.07.2009 00:05:20 | autor: firuzee (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Je či nie je???
    Ahojte spolutrpitelia, chcem sa spýtať, mám pocit, že som mala pri vode kliešťa, štípanec sa mi zväčšuje pomaly, po týždni je 2 cm, svrbí, neni som si istá, zobrali mi krv, vraj výsledky budú za týždeň, čo s tým flakom??? S čím to natierať? Neviete, mali mi dať hneď lieky alebo čo?
    publikované: 26.08.2009 20:55:28 | autor: Mima (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. boreli..
    ..oza, mi ju zistili ked som mala 6, vyliecili asi v desiatich rokoch (silne antibiotika dookola), odvtedy to VRAJ nemam(25), ale moje bolesti klbov a kolena mi vravia ze by som mala ist na testik...vraj vo Velkom Biely (myslim) to robia kvalitne, teda nie je to len test na protilatky...ale stoji to nejake tie peniazky.....ale nech, nechcem to mat znova....je ale mozne ze priznaky ostanu:(((kruteee
    publikované: 19.01.2010 21:40:11 | autor: efula (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. Streptokok
    Aké vyšetrenia robia na infekčnom? mám streptokoka dakujem za odpoved Eva
    publikované: 23.03.2010 13:42:17 | autor: Eva (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. HiPPOKRATiN
    www.hppokratin.sk - na tomto webe nájdete unikátny liek, ktorý vás vylieči. Treba vyskúšať a uvidíte skutočný účinok.
    publikované: 25.03.2010 12:32:22 | autor: HiPPOKRATiN (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. pohlavný styk
    ahojte prosím vás potrebujem radu... ked som nakazená boreliozou môžem mať pohlavný stkyk?... viem, že sa prenáša krvou, ale doktor mi nevedel presne povedať či sa borelioza prenáša aj pohlavným stykom... prosim o radu... Ďakujem
    publikované: 22.08.2010 11:04:33 | autor: Lucia (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. Neskutocna bolest hlavy.........
    .......AHOJTE, tak sa propajam k Vasim clankom aj ja.Prave tato bolest hlavy ma donutila(trva mi od novembra) zacat chodit po lekaroch....ocne , usne , CT vysetrenie ,neurolog , vsetko mozne aj nemozne....a nakoniec vysokopozitivna borelioza.Nemam to z kliesta ale kusol ma ovad.Uz som mala troje antibiotika a nic,teraz mi na infekcnom napisala velmi silne lieky na mesiac ( doxyhexal) tak dufam ,ze mi zaberie.Mam ist na vysetrenie mozku,neviem co to obnasa,nebol na tom niekto.Diky ze som sa mohla s Vami podelit o :))))dost dobru diagnozu((((Vsetkym drzim palce,cafte...Sima
    publikované: 24.09.2010 18:23:49 | autor: Simona (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. Borelioza
    Ahojte,mne zistili boreliozu pred 15rokmi,odvtedy chodím na odbery každého pol roka.Skoro stále sú pozitívne,ale obv.lekár mi hovorí,že o nič nejde.Vraj je to len hraničné.A na každodenné bolesti svalov,hlavy,očí prakticky celého tela si mám vraj zvyknúť,lebo stým už vraj nič neurobím.Ako keby sa to dalo,hlavne keď človek pracuje manuálne.Je to choroba,ktorá sa nedá vyliečiť,keď ste neboli dostatočne liečení hneď na začiatku.Tak sa majte a dúfam,že máte lekára s lepším prístupom.
    publikované: 17.10.2011 18:03:06 | autor: Ivana (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. borelioza
    Ahojte, mne bola diagnostikovaná borelióza po dlhom čase v siedmom ročníku na základnej... dnes mám 23 rokov a stále ju mám. Keďže mi nebola diagnostikovaná v prvom štádiu, kedy sa jej dá ešte dosť ľahko zbaviť, budem s ňou mať problémy asi celý život. Kliešťa som si nikde nenašiel a žiadna škvrna sa u mňa nevyskytla, akurát si pamätám, že som mal vždy problém s vysokou teplotou, únavou a bolesťami kĺbov a unavenými očami. Liečený som bol vždy na angínu alebo chrípku a testy na boreliózu prišli až po veľmi dlhej dobe. Po preliečení, kedy boli výsledky lepšie, sa na to, že som ju mal akosi zabudlo a nikto mi nepovedal, že by sa to malo pravidelne kontrolovať. Tak asi až okolo môjho 17. roku mi nová obvodná doktorka s obavou povedala, že si pozerala kartu a zistila, že som nemal dlho robené testy a nechápe prečo ... výsledky boli zase pozitívne a začalo sa to odznova. Mám veľké problémy s bolesťou nôh, kolien a niekedy kvôli tomu nemôžem ani spať alebo sa v noci zobudím so strašnou bolesťou v nohách, som permanentne unavený a dosť touto diagnózou a jej neriešiteľnosťou otrávený. Chcem Vám teda všetkým poradiť aby ste aj napriek tomu, že ste boli liečený na boreliózu a nemáte momentálne problémy nezabudli na kontrolu a nedali sa niektorými milými doktormi odradiť. PS: pre tých, ktorí si nikdy nenašli kliešťa ... bolo mi povedané, že to môže byť aj ovad alebo komár ... takže pozor na tie malé nebezpečné beštie
    publikované: 24.10.2011 14:57:46 | autor: Dano (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. Borelioza
    Ahojte,ešte by ma zaujimalo,či niekto na boreliozu poberá invalidny dochodok.Mne všetci hovoria prečo si nepožiadam,hlavne keď to mam už tak dlho(15rokov).Tolko mam aj tie bolesti.Ďakujem Ivana
    publikované: 24.10.2011 20:16:41 | autor: Ivana (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. bolerioza
    dobra den
    chcela by som sa opytat, po ustipnuti kliestom, po 10 dni sa mi objavil velky cerveny flak, a postupne sa zväčšoval,
    ine probôemy som nemala, mozem mat boreliozu?
    bola som u dr. uzivam antibiotika, a kontrolu mam o 10 dni?
    publikované: 22.05.2012 11:27:36 | autor: anna (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. Bolerioza
    Postupuj v sulade s tu uvedenymi radami. A HLAVNE trvaj na vysetreni krvi NA BOLERIOZU.To je specialne vysetrenie. NEDAJ sa odbit !!!!!
    publikované: 05.08.2012 08:58:00 | autor: gEORG (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014